fredag 4 maj 2007

Nämen Hej!

Nu var det länge sen jag skrev något här. livet är nästan oförändrat för min del, det är inte riktigt som det ska vara, men det duger. Jag har i alla fall tagit cykeln till ljusdal nu, så jag ska börja cykla istället för att köra så mycket bil. 2 anledningar till detta, kondition och spara pengar. Framförallt det förstnämnda. :/

Jag vill citera kexets nya polare, "Man har alltid ett val", även om man inte alltid tror att man har det, men det är som att vi vägrar godta vissa val och anser att man inte har något istället för att föreställa sig det värsta tänkbara. Jag menar, man kan alltid välja om man vill jobba kvar på ett skit jobb, eller sluta jobba och leva på akassa, eller i värsta fall, ingen ersättning alls, men valet finns där! vill man stå ut med skiten från jobbet eller inte. Val val val...

Jag har precis lyssnat på årets blivande sommarplåga! -no affence skåne, men fan va jag inte tycker om skånska! Det är i alla fall Frida som var med i ABBA som har gjort ett, och lyckats med en plåga utan dess like! :P Den heter iaf " Frida - Dunka mig gul & blå " eller om man ska skriva med dialekt så hade det blivit "Dunka mai geul okk bleå" ;) nej förlåt, my bad.

Ååh, snart ska jag på nå möte på arbetsförmedlingen där företaget Monetar ska ha en presentation som de tycker att jag ska vara med att lyssna på. Så tråkigt..

nee, kram på er.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hmmmmmm du tycker inte om skånska?!!!!!! vad menas! *kick i magen* ;)